Vakantieverslag met Marwin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Vakantieverslag met Marwin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Vakantieverslag met Marwin

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

05 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 25 maart
Na een dagje werken, voor de derde keer zwemmen met een dolfijn en even snel iets eten mocht ik eindelijk Marwin ophalen van het vliegveld. Hiervoor moest ik echter nog wel even Yvonne en Mireille afzetten in Punda. Op deze weg voelde ik opeens de voorband en bij Ricky bleek dat er ook niet zeer veel lucht meer in de band zat. Waarschijnlijk zou ik Hato nog wel redden, en omdat ik niet veel tijd had ben ik in 1 keer doorgereden naar het vliegveld.
Uiteindelijk net op tijd. Ik stond er nog geen 5 minuten en toen zag ik eindelijk m’n vriendje weer. Er zijn een aantal mensen die nog niet van Marwin hebben gehoord. Dit komt omdat ik hem pas 1 januari heb leren kennen met de carnaval. Sindsdien heb ik hem bijna elke dag gezien, hij woont in Oldenzaal namelijk 200 meter verderop, en heb ik uiteindelijk besloten toch maar niet als vrijgezel naar Curaçao te gaan.
Op de rit naar huis nog even de band opgepompt. Hierna moesten we al weer vrij snel door naar Mambo. Ik had namelijk kaartjes voor de voorstelling gehaald van Erik van Muiswinkel. Het was super grappig, en ik heb aan het eind van de avond nog een cd bemachtigd. Na een korte conversatie met Erik moest hij toch wel lachen dat ik nog in hem heb geloofd, aangezien hij al 12 jaar hoofdpiet is.
Rond half 1 naar huis.. echter kwamen we niet echt ver.. De band was namelijk helemaal plat. Marwin de reserveband erop gezet.. (wat was ik blij met zijn komst :P) Echter bleek deze band ook erg zacht te zijn. Hierna heeft hij de zachte band achter gezet omdat daar minder gewicht opkomt en ben ik met 20 km/uur naar huis gereden. Er bleek een benzinestation in de buurt te zijn waar we waarschijnlijk de band konden oppompen. Hier zijn we dus nog even heengereden zodat Mireille die dag erna weer met de auto naar haar werk zou kunnen. Gelukkig was er inderdaad een pomp!

Vrijdag 26 maart
Vandaag moest ik eerst even naar school. Echter kwam ik weer eens helemaal voor niks. Een beetje jammer dus! Hierna de auto opgehaald bij Mireille. De achterband was alweer zachter geworden. Toen naar huis gereden, nog een keer de band opgepompt en boodschappen gedaan en een ijsje gegeten. Hierna hebben we geregeld dat de banden werden geplakt. 1 was er echter niet meer te plakken, dus hiervoor hebben we een andere tweedehandse gekocht. Hierna konden we weer veilig op pad en zijn we nog even naar het strand bij Jan Thiel geweest. Hierna heerlijk gegeten bij Brakkeput MeiMei en ’s Avonds gezellig uitgeweest met de rest, eerst naar een tent met salsa-muziek en daarna naar Bermuda.

Zaterdag 27 maart
Zaterdag ben ik eerst gaan trainen en moest Marwin wat regelen voor m’n verjaardag. Ik ben benieuwd! Hierna zijn we Punda even in geweest. Hier was namelijk een cultureel festival waarbij er allemaal straattekeningen werden gemaakt, erg leuk om te zien. Hierna zijn we meteen grote groep gaan barbecueën op Daai Booi Bay. Het was erg lekker en de sfeer was geweldig. Nadat de rest was vertrokken nog samen met Jolien een fles Rose opgedronken en hierna zijn we naar de pianobar gegaan. Ook dit was erg gezellig. Hierna nog even gekeken of er bij Mambo wat te doen was, maar na twee biertjes toch maar naar huis gegaan.

Zondag 28 maart
Zondag zijn we eerst naar de struisvogelfarm geweest. Hier kregen we een rondleiding van een uurtje in een grote jeep. Wederom erg leuk. Hierna nog even naar Punda om het eindresultaat van de straattekeningen te bekijken. Daarna samen met Brenda en Yvonne naar een strandje. Hier mochten we wederom aan een barbecue deelnemen. Erg vervelend! Hierna nog even naar wet&wild bij Mambo.

Maandag 29 maart
Vandaag moest ik eerst Mireille naar haar werk brengen. Hierna heb ik Marwin m’n werkplek laten zien en hebben we even over het Sea Aquarium gelopen. Hierna naar Boca Table. Hier was ik al met Jony en Gerjan geweest maar uiteindelijk bleek dat we de mooiste boca toen gemist hebben! Er was namelijk een boca (baai) waarbij het water in een soort gat terecht kwam waardoor het 30 a 40 meter omhoog werd gespoten. De boca had dan ook de toepasselijke naam boca pistol. Hierna nog even naar een prachtig strandje: Cas Abou. ’s Avonds gegeten bij Wilhelmina, samen met Jan Bollen. Om even het een en ander over onze minor te bespreken. Hierna weer even naar de pianobar en daarna maar vroeg gaan slapen want die dag erna moesten we er weer vroeg uit.

Dinsdag 30 maart.
Deze dat zijn we naar Klein Curaçao geweest. We gingen er naar toe met een Catamaran. Hierop schijn je minder snel misselijk te worden. Echter was de helft van de boot aan het kosten. De golven waren ook vrij heftig deze dag. Gelukkig konden wij er goed tegen. We zaten bovenop het dek. Door de harde golven waren we wel zeiknat, maar dit was zeker de moeite waard! Aangekomen op klein Curaçao zijn we eerst gaan snorkelen op een plek waar schildpadden te zien waren. En die waren er inderdaad! ’s Middags een heerlijke barbecue op de boot en hierna konden we beginnen aan de eerste biertjes. Ook hebben we nog de vuurtoren en de scheepswrakken bekeken. Om 3 uur vertrok de boot weer en konden we voor de wind zeilend terug naar Curaçao. Nu konden we heerlijk op de hangmatten uitrusten en genieten van genoeg bier.
Eenmaal aangekomen thuis waren we nog gezellig aan het kletsen en ging ik snel even naar de wc. Opeens roept Marwin: “Jessie, kom snel, kom kom..”. Ik dacht dat hij een grapje maakte en zei: “doe maar ff hennig an, moet ff poepen..”. Nogmaals riep hij: “Jessie, kom nou, ik heb een slagaderlijke bloeding”. Ik lachen, en helemaal in de veronderstelling dat hij een grapje maakte. Toen liep ik de wc uit en zag ik tot mijn schrik dat het hele aanrecht onder het bloed zat. Ik schrok me dood, probeerde in paniek m’n telefoon te zoeken in m’n tas, maar kon hem niet vinden. Toen keihard naar buiten gerend, naar de rest en gevraagd of ze een ambulance wilden bellen. Ze kwamen natuurlijk meteen met me mee en hierna zaten we al snel met 5 man in de auto naar een huisarts. Marwin had een snee in zijn hand omdat het hem een leuk idee leek om de ventilator eens tegen te houden… Bij de huisarts aangekomen begon het gezeik. We gingen de kamer binnen bij de assistent. Echter moest zei eerst alle gegevens noteren, terwijl Marwin daar bijna lag dood te bloeden. We lieten haar zien dat de hele grond onder het bloed zat, en dan zegt ze doodleuk, ow dat geeft niet, dat maak ik zo wel schoon..! Gelukkig kon hij hierna wel meteen geholpen worden en heeft hij er een aantal hechtingen in gekregen. Ook werd hij verdoofd, maar blijkbaar niet goed, want hij voelde alles. Na een verschrikkelijk slechte behandeling konden we toch weer weg. Hierna zijn we maar even gaan eten bij de Tropen, omdat iedereen dit nu nog moest doen, en we iedereen even wilden bedanken. Eigenlijk zouden we deze avond nog naar de film gaan bij Mambo maar dit ging door omstandigheden niet meer door. Marwin had nog veel pijn, maar nadat ik het verband wat losser heb gedaan, ging het gelukkig een stuk beter.

Woensdag 31 maart
Vandaag vertrokken we vroeg naar Bonaire. Echter door het gedoe van de dag ervoor moest ik vroeg opstaan om onze koffer nog in te pakken. Hier had ik de dag ervoor namelijk geen energie meer voor. Mireille heeft op het vliegveld nog een paaltje geraakt, omdat het haar opeens een goed plan leek om naar achter te rijden en hierna onder een openstaande slagboom door te rijden. Wij riepen echter al dat ze gewoon een kaartje moest pakken.. dus niet echt handig allemaal! Maar goed, gelukkig alleen een deuk, en zo blijkt maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.
De vlucht naar Bonaire stelde weinig voor. Een kwartiertje vliegen, ik had zelfs te weinig tijd om de immigratiepapieren in te vullen. Hierna met een taxi naar het appartement, en daar konden we een super mooie pick-up huren. Hiermee hebben we het zuiden van het eiland verkent. De slavenhuisjes, zoutpannen en de prachtige natuur. Hiervoor zijn we nog even naar de huisarts geweest. Dit omdat Marwin graag wilde snorkelen, en we dus even moesten vragen of en hoe dit mogelijk was. Een totaal andere behandeling dan op Curaçao. Erg vriendelijke mensen en erg gelachen. Over de wond hebben ze een spray gedaan zodat er geen water in kon komen. Hierna een gaasje, wat pleisters en een nieuw verband. Ook een recept zodat we het zelf nog af en toe konden verschonen.
’s avonds bij ons appartement gebarbecued. Het was echter een groot gevecht om onze kant en klare barbecue aan te maken. Na een hele deodorantbus erop leeg te hebben gespoten konden we gelukkig toch eindelijk genieten van het heerlijke vlees. Hierna nog gezellig gekaart en daarna lekker naar bed.

Donderdag 1 april
Vandaag hebben we de noordkant bezocht van Bonaire. Ook hebben we een bezoek gebracht aan het National park. Hier waren weer erg mooie boca’s aanwezig. Eentje had een beetje hetzelfde effect als de boca Pistol op Curaçao. Ook hebben we hier nog even kunnen snorkelen. ’s Avonds hebben we lekker gegeten bij resort Bonaire, waarna we een film wouden gaan kijken in de buitenlucht. Hetzelfde idee als bij Mambo. Echter was het helaas een erg slechte film en was het sfeertje ook een stuk minder als bij Mambo.

Vrijdag 2 april
Vandaag hebben we de rest van het eiland bekeken en op zeer mooie plekjes gesnorkeld. ’s Avonds wat gegeten in Kralendijk. Een verrassingsmenu, waarbij we 4 verrassingsgangen kregen. Al met al erg lekker!

Zaterdag 3 april
In de ochtend nog even gesnorkeld en in de middag moesten we alweer met het vliegveld naar Curaçao. Hier hebben we even gegeten bij de subway waarna we naar UB40 zijn geweest. Hierna nog naar Mambo, en al met al was het weer erg gezellig.

Zondag 4 april
Helaas alweer de laatste dag. We hebben nog even op het strand gelegen en gesnorkeld bij Mariot. Hierna was het helaas tijd om Marwin weer naar het vliegveld heen te brengen. ’s Avonds had ik nog een afscheidsetentje van Wilka, omdat zij morgen ook weer naar Nederland vertrekt. Vandaag nog een vrije dag omdat het tweede paasdag een speciale feestdag is op Curacao. Ze vieren namelijk het oogstfeest. Waarbij er een grote optocht is in traditionele kleding. Deze wilde ik graag zien. Vanochtend eerst naar het strand. Het was erg bewolkt, dus ik was te eigenwijs om me in te smeren, maar uiteindelijk toch een beetje verbrand.. niet echt slim! Daarna naar de optocht. Helaas waren we aan de late kant, maar wat we hebben gezien was erg mooi. Daarna zuurkool met worst gegeten bij pleincafé Wilhelmina, ook wel weer eens lekker!

Morgen mag ik weer aan het werk. Misschien dat ik donderdag of vrijdag naar Aruba ga. Hier ga ik Kitty bezoeken, en zij komt dan 12 mei waarschijnlijk hier naar Curaçao. Ik moet alleen nog even uitzoeken of het vluchttechnisch allemaal mogelijk is. Ik kan op dit moment namelijk nog niet echt gunstige vluchten vinden .. Maar niets is zeker, en alles komt goed :)


  • 06 April 2010 - 05:53

    Loes:

    Fijn om weer wat te horen.

  • 06 April 2010 - 15:32

    José En De Rest:

    hey Jessie,
    Fijn om weer iets van je te horen. Volgens mij maak jij daar in een paar weken meer mee dan de gemiddelde hollander in één jaar. Die Marwin van jou lijkt me ook vreselijk handig, maar gelukkig dat alles nog goed is afgelopen. Hier is alles o.k. Vele groetjes van ons allen.

  • 06 April 2010 - 20:43

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Nou, nou wat een verhalen maar gelukkig gaat alles goed met je.
    Het zal vast wel even weer wennen zijn nu Marwin er niet meer is, maar gelukkig komen je vader en je moeder zo.
    Geniet, succes en...groeten Rosalien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 26916

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: