Bijna twee maand verder.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Bijna twee maand verder.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Bijna twee maand verder..

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

24 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Hier weer even een update! Uiteindelijk niet naar Klein Curaçao geweest. Jony was er woensdag met Gerjan geweest en vertelde me dat je het echt wel gezien hebt in 1 dag. Daarnaast kreeg ik woensdag ook te horen dat ik eindelijk m’n geld terugkreeg voor m’n kaartjes van Bonaire. Morgen komt Marwin, en we zouden samen het laatste weekend met een grote zeilboot en 60 andere studenten naar Bonaire gaan. Echter was er miscommunicatie over de terugvlucht van Marwin, waardoor we te laat terug zouden zijn om zijn vliegtuig te halen. We zouden dan wel eventueel van Bonaire naar Curaçao terug kunnen vliegen, maar dat is ook zonde van de bootreis.. Daarom hadden we bedacht dat we ons geld terug wilden en gewoon een paar dagen naar Bonaire kunnen gaan met het vliegtuig. Het terugkrijgen van het geld ging echter een stuk moeilijker dan het kopen van de tickets. Uiteindelijk na veel gezeur is het toch gelukt, en nu gaan we waarschijnlijk volgende week woensdag t/m zaterdag! En kunnen we misschien nog een dagje naar Klein Curaçao.

Mn toets ging vrijdag wel aardig, heb zojuist mn cijfer ontvangen. Een 8,8! Maar ik moet wel Yvonne bedanken, want het is wel heel erg makkelijk overleggen/spieken als de leraar het lokaal uitloopt! Nu hebben we over 2,5 week de tweede toets, en het gemiddelde cijfer van beide toetsen moet een voldoende zijn. Dus minimaal een 2,2 zullen we maar zeggen, ondertussen alweer begonnen met leren, want het zijn meer dan 100 pagina’s, en het leren zou wat minder makkelijk gaan als Marwin hier is.. Daarnaast schijnt Jolien haar toets te hebben gehaald met enkel logisch nadenken en zonder spieken, en toch een mooie 7.. Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, vraag ik me echt af, maar hoe dan ook petje af !!

Na de toets hebben we een heerlijk IJS(je) gegeten. 2 bolletjes waren even duur als 1 bolletje, en de bolletjes zijn hier wel zeker een keer zo groot als in Nederland.. En hierna heerlijk geshopt, we moesten ons leerwerk natuurlijk wel belonen (A). ’s avonds een cocktailbarretje bezocht en hierna weer tot in de late uurtjes doorgefeest bij Bermuda. Zaterdag eerst getraind en daarna nog heel even naar t strand, waarna we zijn gaan eten bij de Tropen en ’s avonds weer tot in de late uurtjes doorgefeest, maar nu bij Mambo. Zondag hebben we de botanische tuin bezocht. Hier bevind zich de oudste boom van Curaçao (zo’n 800 jaar oud). Wel erg indrukwekkend om die wortels te zien, het zijn een soort van houten muren! Hierna weer lekker op een strandje gelegen, Santa Cruz. Helaas waaide het wel heel erg hard! ’s Avonds een patatje bij Mambo en daarna even naar happy hour bij Wet & wild. Vroeg weer naar huis en daarna naar bed.

Maandags werd ik wakker met vreselijke steken in m’n buik. Ik ging douchen en vaak naar de wc.. ik was namelijk aan de diarree.. Na gedoucht en aangekleed te zijn, terwijl ik ondertussen een aantal keer op bed was gaan liggen i.v.m. de buikkrampen besloot ik me toch maar ziek te melden. Gelukkig maar, want de diarree hield uiteindelijk aan tot middennacht. Waarschijnlijk hebben de pilletjes van Brenda, m’n huisgenoot, me ervan afgeholpen. Nu nog af en toe wat steken in m’n buik, maar de diarree is gelukkig over! De begeleidster van Yvonne meldde zich maandag met dezelfde klachten ziek en de dokter vertelde haar dat er een virus heerst.. Nou die heeft mij dus mooi te pakken gehad.. Maar gelukkig nu weer helemaal de oude!
Nou morgenavond Marwin ophalen van t vliegveld, hierna gaan we waarschijnlijk naar Mambo Beach waar de cabaretier Erik van Muisewinkel optreedt. Zegt me persoonlijk weinig, maar is vast leuk! Vrijdag nog even naar school en daarna lekker een weekje vrij!

  • 26 Maart 2010 - 10:34

    EllyHeerink :

    zo,n werk leer vakantie zou ik ook wel willen hebben nu je ouders nog dan zijn ze er bijna allemaal geweest veel plezier nog

  • 26 Maart 2010 - 21:54

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Als ik dit berichtje schrijf ben je denk ik al volop aan het genieten. Wat heerlijk dat Marwin nu bij je is.
    Samen heel veel plezier en daarna kun je er weer voor 200% tegenaan.
    Ik lees met heel veel plezier je belevenissen, dus tot je volgende verslaglegging. Hartelijke groeten Rosalien

  • 27 Maart 2010 - 14:30

    Opa Joop:

    Hallo Jessie Ik heb je verhaal gelezen en de belevenissen van Jonny gehoord. Zij is gisteren even op bezoek geweest. Een vraag over het verslag, Wie is Marwin???
    Heb ik iets gemist? Morgen komen je ouders over op bezoek en spullen ophalen.
    Met mij gaat het redelijk,
    soms een "beetje" triest!
    Hartelijke groeten en een fijne week vakantie en blijf leren!!
    Opa Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 26925

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: