TOP weekend! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu TOP weekend! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

TOP weekend!

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

31 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Woensdagavond hadden we een intrekkersfeestje van Yves, een jongen die tijdelijk op de Anasaweg heeft gewoond, en nu een heel huisje voor zichzelf heeft. Het was erg gezellig, en we vervolgden onze avond naar het TMF Café. Al met al erg leuk, totdat ik de volgende dag weer moest werken.. wat was ik moe!

Donderdagmiddag waren Maurice en Peter geland. We hadden afgesproken om vrijdag naar Mambo te gaan. We waren allen te moe om deze avond nog iets af te spreken.. Dus de volgende dag lekker liggen zonnen bij Mambo. De Marokaanse belg Mounir (een huisgenoot), heeft ons zaterdag helaas verlaten. Hierdoor hadden we vrijdagavond een erg gezellige barbecue op zijn werk. Aan het eind was er nog aardig wat drank en vlees over, en daar konden we mooi wat van meenemen. Op de terugweg hebben we Maurice en Peter weer opgehaald. Bij ons op de patio eerst wat biertjes gedronken, en daarna met z’n vieren naar Bermuda. Een zeer geslaagde avond die uiteindelijk nog eindigde bij de boot.. Vijf uur lagen we eindelijk in ons bedje, dus we hadden goed ons best gedaan ;)

Zaterdag ben ik samen met Jolien, Yvonne, Maurice en Peter naar Daai Booi Baay geweest om te gaan barbecueën. We vertrokken al vroeg, waardoor we eerst lekker wat uurtjes op het strand konden liggen. Toen het al bijna donker begon te worden besloten we maar snel de barbecue aan te doen, omdat we anders zo weinig zouden zien.. We hadden lekkere karbonades van Mounir gekregen, genoeg Amstel Brightjes en marshmallows als toetje. Hierna hebben we nog lekker een paar uurtjes liggen uitbuiken op het strand, en rond half 11 werd het tijd om naar huis te gaan. Ik had de volgende dag namelijk mijn laatste duikdag. Hierbij kwam ook de toets, waarvoor ik al aardig wat had geleerd, maar helaas nog niet alles.. Dus eenmaal thuis had ik m’n boek nog even geopend, maar erg ver kwam ik niet.. Ik besloot toen m’n wekker maar om 6 uur te zetten zodat ik ’s ochtends nog even kon leren, en de tabellen kon bestuderen. Rond half 9 bracht Yvonne me weg, en rond 10 uur lag ik met m’n duikuitrusting in het water bij de Snakebay. Ik heb geleerd hoe je met een kompas de weg terug naar de kant kunt vinden. De eerste duik leidde mijn instructeur, en de tweede duik moest ik als het ware leiden. Wat me wel opviel was dat alles er op een gegeven moment toch een beetje hetzelfde uitziet. Vooral als je dan twee keer dezelfde duik maakt. Het is erg mooi onder water, maar ik ben wel van mening dat je het een keer gezien hebt. Dus al met al een super ervaring, maar ik vraag me af of ik hierna nog vaak ga duiken. Ik vind het ook zo’n gedoe voor en na de duik. Er gaat een mega voorbereiding aan vooraf, je moet niks vergeten.., het is zo’n werk om alles aan en uit te doen, en je moet na de tijd nog weer alles schoonmaken...
Maar hierna kwam de toets dus nog.. 50 vragen en ik had in totaal 4 foutjes, dus ik was geslaagd!

Hierna ben ik nog even naar Mambo geweest, hier waren Maurice en Peter. We hebben weer lekker wat biertjes gedronken bij Wet & Wild, en werden hierna door hun tante opgehaald. Toen vroeg ze of ik al had gegeten, en toen ik zei van nee, besloot ze me niet thuis af te zetten.. Ik mocht namelijk gezellig daar gaan eten. Een heerlijk drie gangen diner kwam toen op tafel! Allereerst groentesoep met mega ballen, daarna doperwtjes en worteltjes en gebakken tuffel en als toetje nog heerlijk ijs! Wat had ik weer een geluk! En wat een leuke mensen! Ze wonen al 30 jaar op Curacao, maar ze praten nog zo Twents! Echt wat heb ik gelachen!

Ik heb trouwens al m’n toetsen gehaald, dus daar hoef ik me gelukkig niet meer druk om te maken. Wel moet ik nog erg veel opdrachten maken, dus ik mag nog even hard aan de slag de laatste 4 weekjes!

  • 31 Mei 2010 - 17:03

    Loes:

    Fijn om weer wat te horen en allemaal positief nieuws.Gefeliciteerd met het behalen van je duik brevet en toetsen.
    Je moet nu maar eens zo'n duikvakantie gaan doen zoals Jony heeft gedaan in Egypte. Dan hoef je niet achter het schoonmaken aan. Dan wordt dat allemaal geregeld.
    Nou nog maar 4 weken. Het is nu zo voorbij. Neem alsjeblieft die ZON mee!

  • 31 Mei 2010 - 17:30

    Jolien:

    Duiken op Bonaire!

  • 31 Mei 2010 - 19:51

    Rosalien:

    Jessie,
    Bedankt voor je lieve/leuke kaart. Als ik je verhalen weer lees kan ik me voorstellen dat het een TOP weekend was, vooral omdat je nu alle toetsen e.d. gehaald hebt. Je schrijft zo gemakkelijk dus die verslagen/opdrachten vliegen je de computer uit. Nog maar 4 weken en dan "mooi dai d'r weer bint, hoe heit had" (let niet op mijn Twents schriftelijk taalgebruik). Tot mails en lieve groeten Rosalien

  • 06 Juni 2010 - 05:27

    Opa!:

    Eindelijk weer eens een reactie van mij. Ik ben een week weg geweest en ben nog niet helemaal op de goede weg. Na je laatste verslag gelezen te hebben zie ik wel dat je daar een geweldige "vakantie"-tijd heb gehad.Gefeliciteerd met het behalen van het duik"brevet"! Ik kijk er naar uit dat je weer terug bent. Hartelijke groeten en een stevige omhelzing van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 26855

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: