En zo gaat er een hele nieuwe wereld voor je open! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu En zo gaat er een hele nieuwe wereld voor je open! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

En zo gaat er een hele nieuwe wereld voor je open!

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

24 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 12 mei kwam Kitty een paar dagen logeren. Ze kwam ’s avonds aan. We zijn toen nog even naar het TMF-café geweest. Dit was erg leuk. Op woensdag is het daar karaoke-avond. Aangezien het donderdag Hemelvaart was, was het behoorlijk druk. Ik heb ook nog een nummer gezongen met wat huisgenoten: ‘Krijg toch allemaal de kleren.’ Helaas hebben we de award en 100 gulden niet gewonnen. Binnenkort nog maar een keer proberen! De winnaar wordt ook gekozen door het publiek, door de grote van het applaus.. Dus voortaan maar een grotere groep vrienden meenemen ;-)

Donderdag was het Hemelvaart. Eerst zijn we even naar Willemstad geweest. Helaas waren de winkels dicht, maar we hebben wel een heerlijke fruitsmoothie kunnen halen en natuurlijk de nodige foto’s van de pondjesbrug kunnen maken. We zijn ‘s middags met een aantal huisgenoten naar Daai Booi Baay geweest. Hier zijn we lekker gaan barbecuen. ’s Avonds hebben we nog lekker wat gegeten bij de Tropen, en een overheerlijk ijsje bij het suikertuintje. En daarna thuis nog gezellig buiten een flesje rosé leeggedronken.

Vrijdag zijn we ’s ochtends naar de grotten van Hato geweest. Hierna naar de boca’s en hierna een tour langs alle strandjes. Bij Playa Grandi hadden ze net een haai gevangen. Deze werd in stukjes gesneden en verkocht aan de mensen die interesse hadden. Het zag er alles behalve hygiënisch uit, maarja gelukkig hoefden we het zelf niet te eten! Ook zijn we nog even naar het mooiste uitzchtspuntje gereden bij Sta. Martha. ’s Avonds gegeten bij het Wilhelmina plein en uiteindelijk weer stappen bij Bermuda.

Zaterdagochtend zijn we even gaan winkelen. ’s Middags zijn we bij Jan Thiel op het strand gaan liggen. Hier kwamen we Susanne tegen, het huisgenootje van Kitty uit Aruba. Tijdens het happy hour bij Zanzi Bar genoten van een heerlijke mojito en daarna met z’n drieeen gaan eten bij Brakkeput MeiMei. ’s Avonds wezen stappen bij Mambo.

Zondag was het voor Kitty alweer tijd om naar huis te gaan. Voordat ik Kitty naar het vliegveld bracht hebben we nog even snel een ijsje gegeten bij het suikertuintje maar helaas was het daarna alweer tijd om afscheid te nemen..!

’s middags wilden we nog naar het strand bij Mariot. Helaas mochten we deze keer niet meer naar binnen..! Dus moesten we wat anders zoeken. We zijn toen bij Hook’s hut gaan liggen. Ook wel gezellig. ’s Avonds wat gegeten bij de Subway, en hierna nog naar de bioscoop geweest, naar de film death at a funeral.

Maandag had Greta nog 1 keer voor ons gekookt, echt super lief! En verder was het weer een gewoon weekje werken. Vrijdag hadden we onze (hopelijk) laatste toets. Ik heb geen idee of ik hem goed heb gemaakt, maar even afwachten. De eerste twee toetsen heb ik in elk geval wel gehaald gelukkig! ’s Avonds wilden we naar een musical toe. Helaas was het al uitverkocht, dus werd het weer de bioscoop. Deze keer de film Robin Hood. Alle films zijn hier in het Engels, en tot nu toe had ik daar niet super veel problemen mee. Maar bij deze film merkte ik toch wel dat ik niet alles begreep. Echt engels accent, en veel binnensmonds.. Nee die moet ik toch nog maar een keer met ondertiteling kijken ;-), verder wel een mooie film!

Zaterdag begon ik aan m’n eerste duikdag, m’n verjaardagscadeautje van Marwin! Ik vond het wel een beetje eng. Kitty had niet echt positieve ervaringen en ook Jolien had een introductieduik gedaan, maar erg veel last gehad van haar oren. Ik had geen idee of ik kon klaren. Merk wel vaak in het zwembad dat wanneer ik een stuk naar beneden zwem al snel last heb van m’n oren. En aangezien ik vroeger volgens de KNO-arts erg vaak oorontsteking heb gehad, was ik er een beetje huiverig voor..
‘s Ochtends kregen we eerst theorie, en daarna reden we ‘s middags naar de duiklocatie. Het was erg warm, en we stonden midden in de zon. Buiten kregen we nog veel uitleg, dus t zweet stond al overal. Toen moesten we ook nog het wetstuit aandoen.. nog warmer.. En dan krijg je er nog zo’n 25 kilo bovenop aan lood en duikapparatuur.. Ik had echt zo iets van, ik moet snel dat water in val ik om.. En maar meer uitleg.. maar gelukkig liepen we toen eindelijk naar het water. We gingen duiken bij de tugboat. Eenmaal in het water gingen we al vrijsnel naar beneden. Ik merkte echter al meteen dat k last had van m’n oren. Erg veel proberen te klaren en te slikken, maar t wou nog niet echt lukken. Stukje bij beetje kwam k dieper, en uiteindelijk zat ik op de grond. Ik denk zo’n 4 a 5 meter diep.. Hier gingen we een aantal oefeningen doen. Die gingen wel erg goed, en daarna een stukje duiken, toen we weer dieper gingen had ik weer meteen last van m’n oren. Na een tijdje gingen we eruit, even uitrusten, de nieuwe opdrachten werden uitgelegd, en we gingen ons klaar maken voor de tweede duik. Ook hierbij had ik weer veel last van m’n oren, maar lukte het uiteindelijk wel allemaal. Toch vond ik het erg vervelend dat ik zo’n moeite had met het klaren, en kon ik er nog niet echt van genieten.
’s Avonds zijn we nog bij de tropen gaan eten. Tristan, een huisgenoot, was namelijk jarig geweest. En hierna zijn we natuurlijk weer even een ijsje gaan eten bij het suikertuintje..

Zondag was m’n tweede duikdag. Deze keer gingen we eerst twee duiken maken bij Marie Pompoen en daarna kregen we theorie. Ik had het met Yvonne over het klaren gehad, en ze zei dat ik gewoon continu moest klaren als ik naar beneden ging. En inderdaad, deze keer ging het wel goed. Ik had bijna nergens last van! Heerlijk! Eerst weer oefeningen gedaan, dit ging weer behoorlijk goed, en daarna weer lekker een stukje duiken. Op een gegeven moment keek ik op m’n dieptemeter.. 22 meter.. Oeps! Dat mag helemaal niet :P Voor je open water mag je namelijk maar 18 meter diep..! Dus ik zwom maar weer snel een stukje omhoog..! Nou al met al een super leuke ervaring, er gaat echt een nieuwe wereld voor je open! Aankomende zondag heb ik m’n laatste duikdag, en dan krijg ik ook het theorie-examen. Hier moet ik nog een heel boek voor lezen, dus ik mag weer lekker aan de studie! Hopelijk ga ik het halen, dan kan ik nog een paar keer met Yvonne gaan duiken! Hopi bon (erg leuk)!
’s Avonds zijn we nog maar een keer naar de bios geweest, gewoon omdat het kan..! De bioscoop is hier relatief overigens veel goedkoper dan in Nederland, dus daardoor ook zeer de moeite waard! Shrek 4 3D! Echt een aanrader, super leuke film!

Donderdag komen Maurice en Peter naar Curacao! Dus dat zal ook wel weer gezellig worden! Ondertussen zijn m’n laatste 5 weken al ingegaan! De tijd gaat nu wel heel erg snel! Voor je het weet ben ik weer terug !!

  • 24 Mei 2010 - 18:14

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Wat geweldig dat het toch goed gaat met het duiken, dat lijkt me een bijzondere ervaring. Jij bent positief ingesteld dus je haalt gewoon je duikbrevet en alle andere examens....
    Nog 5 weken en dan moeten wij in Ootmarsum maar een suikertuintje (voor lekker ijs)gaan in-richten, hoe lijkt je dat. Tot mails en lieve groeten Rosalien

  • 24 Mei 2010 - 21:48

    Kitty:

    Haa Jessie,

    Wat een leuk verhaal weer en wat fijn dat het duiken nu goed bevalt!

    Geniet mooi van de onderwaterwereld, morgen haal ik mijn foto's op van de onderwaterwereld op Aruba :D ben benieuwd...

    Super veel plezier nog op Curacao, wees maar blij dat je daar nog zit, want hier wordt het weer 2 weken rond de 15 graden, brrrrr ;)

    Liefs Kitty

  • 25 Mei 2010 - 12:40

    José:

    Geweldig om te lezen dat het goed met je gaat en dat je weer een duikervaring rijker en een jaartje ouder geworden bent. Alsnog proficiat. Over het nodige bezoek heb je ook niet te klagen. Helemaal top natuurlijk dat je ouders er ook zijn geweest. Zondag a.s. vindt het jaarlijkse dweilteilenfestival in Ootmarsum plaats en er doen maar liefst 18 kapellen aan mee. We zullen je dan wel een beetje missen. Veel plezier verder nog en inderdaad voor je het weet ben je alweer thuis.
    Groetjes en liefs van ons allen Hans, José Luuk, Sterre en Daan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 26854

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: