Gezelligheid met Jony & Gerjan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Gezelligheid met Jony & Gerjan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Gezelligheid met Jony & Gerjan

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

17 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Vrijdagmiddag ben ik samen met Jony en Gerjan naar Captain Goodlife geweest. Deze man woont aan het strand bij Santa Cruz. Hij verhuurt hier kajaks en ook kan hij je met zijn motorbootje naar de mooiste plekjes brengen. Toen we aankwamen moest hij nog even verder met koken dus moesten we even een half uurtje wachten/wat drinken. Opeens kwam hij met een bord aan met rode patatjes. Erg lekker gekruid, alleen wel een beetje vet. Maar echt super lekker!
Hierna gingen we met de motorboot eerst een ander groepje ophalen van een strandje, en daarna naar de blauwe kamer. Dit is een grot waarin bij voldoende licht een prachtige blauwe schittering van het
water te zien is. Het was inderdaad erg mooi om een keer te zien! Hierna werden wij bij het strandje afgezet. Hier konden we snorkelen. Onder water was het prachtig, ook lag er een scheepswrak. Alleen zwommen er blijkbaar ook kleine kwalletjes die ons telkens beten, dit was iets minder prettig. Toen we werden opgehaald vaarden we nog even naar de tweelinggrot, als toetje. Twee grotten naast elkaar, waar je een stukje in kon varen. Al met al was het zeker de moeite waard!

Zaterdagochtend wilde ik samen met Jony, Gerjan en Mireille de Christoffelberg gaan beklimmen. Het ANWB Boekje raadt aan om hier al om 6 uur mee te beginnen omdat het anders te warm wordt. Dus wij reden rond kwart over 5 weg, en nadat we nog even terugmoesten voor het fototoestel van Gerjan, kwamen we om half 7 aan bij de ingang van het Chistoffelpark. Het hek zat echter dicht! Blijkbaar gaat het park alleen op zondag om 6 uur open. Na even flink balen zijn we door gereden naar Boca Table. Dit park ging officieel pas om 9 uur open, maar de slagboom was gewoon open. De Boca Table ligt aan de noordkust en is een grote inham (boca) met een onderaardse grot waar de zee woest tegenaan beukt. Als je in de grot staat klinkt het net alsof het ontweert. De Boca Table is slechts één van de 7 boca's die het nationale park telt. Een andere boca is de Boca Wandomi waar je een natuurlijke overspanning of brug aantreft. Al met al was het erg mooi! Jony en Gerjan hebben zelfs nog een schildpad gezien! Om half 9 hadden we het wel gezien, er waren toen wat mannen bezig bij de ingang, dus ik vroeg netjes of ik nog even zal betalen. Echter was het vrouwtje van de kassa er nog niet, dus was het niet nodig. Hierna zijn we op een strandje (Playa Kalki) gaan liggen om bij te slapen en lekker te snorkelen. Onder water was het weer erg mooi! We hebben ook een schildpad gezien onder water! ’s Avonds gingen we wel naar het Christoffelpark omdat we een deer spotting safari hadden geboekt. Het hield in dat we met een safari jeep door het park gingen rijden en herten gingen spotten. Uiteindelijk hebben we maar twee herten gezien maar het park was mooi, en de jeepsafari ook erg leuk door de weggetjes die heel stijl omlaag en omhoog gingen. Het was net alsof je in een achtbaan zat!

Jony, Gerjan en ik hadden besloten om dan de Christoffelberg maar op zondag te beklimmen. We vertrokken iets later, om half 6. Echter stond ik al om half 5 klaar. Dit kwam doordat ik mijn mobiel had ingesteld op de tijd van Atlanta, en ze daar blijkbaar die nacht overgingen naar wintertijd of zomertijd?! Hierdoor was de tijd van mobiel in elk geval een uur versprongen. Ik ben toen nog maar even gaan leren, en een uur later werd ik netjes opgehaald. De klim zou normaal gesproken, met een goede conditie 60 min. duren. Dit leek ons vrij kort, als je naar de hoogte van de berg keek, dus besloten we de tijd op te nemen. Het begon met een weggetje wat eigenlijk meer naar beneden ging dan naar boven. Dus we hadden zoiets, van zo schiet het al helemaal niet op.. Het veranderde echter al snel in een soort van rivierkloof en veel stenen. Het was dus een echte klim, en erg stijl. Je kon vaak niet gewoon lopen, maar moest telkens weer een hoge steen opklimmen etc. Het zweet brak ons goed los, maar na een paar korte pauzes om even wat te drinken, en het inhalen van wat mensen bereikten we toch na 35 min. de top! Veel sneller dan verwacht dus. Wel was m’n hele hemdje nat van t zweet, maar t uitzicht was fantastisch, dus zeker de moeite waard. Na een tijdje moesten we echter ook weer terug. Door de steile stukken, leek me dit misschien nog wel moeilijker dan de heenweg! Ik denk dat we er ook langer over hebben gedaan, we waren alleen vergeten deze keer de tijd op te nemen. We zijn onderweg twee keer ingehaald door een atleet die het leuk vond om de berg 3 keer op en af te klimmen. Hij rende de berg gewoon af, naar mijn mening levensgevaarlijk!
Toen we weer veilig beneden waren zijn we nog even naar het strand lagun gereden om weer een beetje bij te slapen en weer te leren. In de middag terug naar huis. Hier ben ik weer gaan leren en nog een beetje bij gaan slapen. ’s Avonds ben ik samen met Mireille naar de bios geweest, naar de film Avatar. Een erg mooie film in 3D! Ik ben erg blij dat ik hem nog heb gezien, want ik dacht eerst dat hij allang niet meer draaide!

Gister heb ik nog even gezellig gebarbecued met Jony en Gerjan. Zij gaan donderdag alweer naar huis.. Maar zo te zien heeft de zon Nederland ook eindelijk bereikt! Fijn dat jullie eindelijk van die sneeuw afzijn! Nu nog even wachten totdat het 30 graden is, en dan kom ik wel weer een keertje die kant uit ;-).

Vrijdag heb ik m’n eerste tentamen over echt teveel stof! Ik heb al vele uren geleerd, echter heb ik pas net alle stof 1 keer doorgelezen. Het schiet dus niet echt op. Hoop dat het goed gaat vrijdag, en anders ga ik maar voor de herkansing.. Dus nu nog maar even hard leren! Het leven op Curacao is voor ons nog niet zo chill..! Met 40 uur per week voor stage en school redden we het in elk geval niet! En nu ik ook nog 3 keer per week train, blijft er weinig tijd over voor de rest.. Aankomend weekend ga ik heerlijk ontspannen op klein Curaçao. Hier ga ik met alle stagiaires van het CDTC naar toe. Zaterdagochtend om 7 uur vertrekken we met de boot en we komen zondagmiddag rond een uurtje of 6 weer terug.



  • 17 Maart 2010 - 17:05

    Wen:

    Heeee Dushi!!

    Nou, genoeg weer meegemaakt zie ik alweer!!
    Wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt.
    We missen je hier heel erg!!!
    Zaterdag moeten we naar Heerenveen, dus even paar puntjes pakken!

    en hoe is de training daar???

    Liiefs Wen

  • 17 Maart 2010 - 19:09

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Zo te lezen weet je het aangename en het nuttige wel goed met elkaar af te wisselen. Even doorzetten met leren want je weet waar je het voor doet en komend weekend lekker genieten.
    Groeten Rosalien

  • 18 Maart 2010 - 14:55

    Loes:

    Nou weer in je 1tje.Heel veel suc6 met je tentamen en veel plezier aankomend weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 26926

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: