Als de auto van huis is, danst de muis in mn kast! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Als de auto van huis is, danst de muis in mn kast! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Als de auto van huis is, danst de muis in mn kast!

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

10 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Maandagmiddag om 16.05 zouden Jony & Gerjan landen op Hato. Ik mocht gelukkig wat eerder weg op het werk zodat ik ze kon ophalen. Eenmaal rond half 5 aankomen moest ik nog een kwartiertje wachten voordat ik ze eindelijk zag! Snel naar huis dachten we, echter wilde de auto niet echt meewerken. Elke keer als ik moest stoppen en de koppeling intrapte, viel de auto namelijk uit. En dan is het een heel eind om van Hato thuis te komen! De auto bleef wel aan als ik de koppeling niet intrapte.. Dus remmen met de rem en de handrem, en op het allerlaatste moment de koppeling intrappen en gas blijven geven.. Gevolg een temperatuurmeter die ophol slaat.. Al met al na minimaal 40 keer de auto opnieuw opstarten, wat tevens steeds moeilijker ging, zijn we uiteindelijk toch veilig aangekomen op de Anasaweg! Kortom, Jony & Gerjan, welkom op Curaçao!

Jony en Gerjan hebben een leuk appartementje voor de eerste 4 dagen, hierna verblijven ze in een appartement 150 meter verderop wat nog 10 keer mooier is. Ze hebben daar t zwembad voor de deur!

Op m’n werk kwam ik erachter dat er gaatjes zaten in de verpakking van m’n koekjes.. Ik heb ze toen maar niet meer opgegeten.. Ik hoopte dat t al in de supermarkt was gebeurd, anders zou t betekenen dat er een muis in m’n kast zat. Eenmaal thuis ging ik dus eerst de rest van de koekjes controleren.. Inderdaad allemaal gaatjes maar nog geen muis gezien. Toen ik later weer in m’n kast keek liep er wel opeens 1 over m’n kleren.. Ik gilde t hele huis bij elkaar en later heeft Greta, de vrouw die de huisbemiddeling bij ons doet, wat rattengif gestrooid.. Geholpen heeft het nog niet want gister zag ik hem alweer in m’n kast.. gelukkig produceerde ik deze keer iets minder decibel ;-) Maar we hadden al vaker een muis gezien in onze keuken, en waarschijnlijk kan hij zo onder m’n deur doorlopen en ook onder m’n kast. Dus de kans is groot dat hij niet voortdurend in m’n kast zit, omdat er naast het rattengif niks eetbaars meer in de kast ligt! Vanaf nu bewaar ik namelijk al m’n voedsel maar in m’n koffer en de koelkast!

Gister zijn Jony en Gerjan me komen opzoeken op het Sea Aquarium. Ik ben samen met hun in m’n pauze even naar de zeeleeuwen wezen kijken, een film over babydolfijnen (met een heel klein stukje dolfijnenporno) en naar een boot waarin je de onderwaterwereld kan bewonderen. Voor mij ook allemaal nieuw, dus erg leuk om een keer gedaan te hebben! Later in de middag werd ik opeens gevraagd of ik mee wou doen met een ‘test’ sea lion encounter. Dit hield in dat ik toerist moest gaan spelen met een aantal collega’s. Er kwam een zeeleeuw in ons midden en we mochten hem eerst aaien, daarna een hand geven en tot slot kregen we ook nog een dikke smakkerd op onze wang! Het was erg grappig, en er zijn leuke foto’s gemaakt! Op dit moment heb ik ze nog niet in m’n bezit maar ze volgen spoedig op m’n flickr account!

’s Avonds werd onze auto weer teruggebracht. Doordat we nooit het water hebben bijgevuld zijn er gaten gekomen in de radiator. Hierdoor viel hij telkens uit en liep de temperatuur hoog op. De garage had gister 1 gat kunnen maken, maar voor de andere, die diep in de auto zit, hadden ze geen tijd. Gevolg was dat we er gister wel in konden rijden maar telkens het water bij moeten vullen. Als het goed is wordt hij vandaag helemaal gemaakt zodat we dit niet weken lang hoeven te doen..
Gisteravond zijn we met de auto met Jony, Gerjan, Yvonne en Mireille naar de filmavond bij Mambo geweest. Deze avond draaiden ze Bank Job. En hij was in tegenstelling tot de vorige film ontzettend mooi en indrukwekkend! Kortom een heerlijke avond! Na twee keer de auto bijvullen met water zijn we goed thuisgekomen! Echter zagen we thuis bij het uitstappen, wel een heel spoor water waar we hadden gereden! Geen wonder dat we er telkens minimaal 3 liter water in konden stoppen! Hopelijk is het probleem vandaag opgelost en kunnen we vanavond weer overal naar toe!

• 10 Maart 2010 - 17:55

Jolien:

Fijn dat het ragbakkie het weer doet! Ik heb trouwens het vocht 2 keer aangevuld in drie weken toen we nog in Brievengat zaten.

• 11 Maart 2010 - 07:46

Nanda:

Heej Jessie!
    Succes met de muizenbestrijding...! Ha ha... ik moet er smakelijk om lachen. Maar wel vervelend natuurlijk.

• 11 Maart 2010 - 10:32

Loes:

Je staat al ingelijst met je nieuwe "vriendje"
    (de zeeleeuw)

• 11 Maart 2010 - 16:36

José:

hey Jessie,

Uit ervaring weet ik dat een ouderwetse muizenval zeer effectief is. Zolang jullie auto nog op water loopt en niet jij, maken we ons nog geen zorgen! Proost.
    Liefs van ons allen Hans José Luuk en Sterre.

• 12 Maart 2010 - 17:26

Sander:

hey jessie, hoe gaat et allemaal met de stage daar? hier is het koud en saai maja niets aan te doen we gaan gewoon rustig door naja.

heel veel plezier daar nog en een grote groepknuf van esschert:P

• 13 Maart 2010 - 14:31

Elly Heerink :

hoi Jessie wat ik allemaal heb gelezen denk ik dat je het ontzettend mooi hebt daar alleen die muis ik zou gek worden nog veel werk plezier groetjes Elly

• 14 Maart 2010 - 19:59

Rosalien:

Hallo Jessie,
    Alweer zo'n spannend verhaal. Pas maar op dat de muis niet tam wordt, straks eet hij nog uit je hand. Muizevalletjes kunnen ook werken of zijn die daar niet te koop.Groetjes Rosalien

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009