Lang leve de fiets! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Lang leve de fiets! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Lang leve de fiets!

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

03 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Alle benzinepompen op Curaçao gesloten
ANP op 03 maart '10, 18:20, bijgewerkt 3 maart 2010 18:26

WILLEMSTAD - Op Curaçao is sinds woensdagochtend (lokale tijd) geen benzine meer te krijgen bij de benzinepompen. Dat is het gevolg van een zondag begonnen staking bij de Isla-raffinaderij. Stakers houden de toegangsdeuren naar de olieraffinaderij dicht waardoor er geen tankwagens in en uit kunnen.

Gisteravond nog proberen te tanken.. Echter konden we er alleen met de chip betalen.. en we hadden onze bankpas niet bij ons.. Helaas voor ons dus.. we moeten het met een kwart-tank doen. Als we hem wel hadden volgetankt was de kans groot dat onze tank wordt leeggezogen door een dief die er met onze benzine van door gaat.. Er zit namelijk geen slot op onze tankdop.. Gelukkig zijn Yvonne en ik sinds vrijdag in het bezit van een fiets, dus we blijven mobiel. Naast het benzine-probleem is er ook nog een stroomprobleem.. Elke keer valt hier in verschillende wijken de stroom uit..! Ook niet echt handig! Tot nu toe nog niet het slachtoffer geweest, maar denk dat dit niet lang kan duren.. Misschien toch maar even kaarzen inslaan..! Daarnaast zijn mensen nu massaal aan het hamsteren bij de supermarkt, omdat deze binnenkort waarschijnlijk ook niet meer bevoorraad kunnen worden door de vrachtwagens..! Kortom, grote chaos op Curacao.. Maar onder het motto, niets is zeker, alles komt goed, leven we maar weer vrolijk verder :) Vanavond eerst trainen, daarna afscheidsbbq en morgen of vrijdag verhuizen naar de andere kamer!

  • 03 Maart 2010 - 19:58

    IKKE.:

    Wat fijn dat je nog een fiets hebt anders moest je lopen.
    Ik ben een oma die pas een computer heeft En nu probeer ik van alles uit en zodoende kwam ik bij jou terecht
    Geniet van je stage tijd en ik wens je veel succes met je studie
    Groetjes van een OMA die zich soms verveelt Is toch nog beter als een vervelende OMA
    DOEI.

  • 03 Maart 2010 - 20:04

    Loes:

    O jeetje Geen stroom - Geen internet. Dan ben je pas echt ver weg.
    ( Jony kan misschien wel iets van zonnecollectoren meenemen volgende week)
    Een lantaarn is ook wel handig. Hoop voor jou dat de staking gauw is afgelopen

  • 03 Maart 2010 - 23:42

    Andrea:

    Oh wat vervelend, je moet fietsen!!! ;-)

  • 04 Maart 2010 - 10:20

    Bertine:

    Jee Jessie, wat een verhalen weer. Ja, op zo'n eiland kun je van alles verwachten. Kaarsjes is inderdaad wel handig om achter de hand te hebben. En een zaklantaarn! Wel leuk om van al je belevenissen op de hoogte te blijven. En de foto's van het carnaval, top! Veel plezier en sterkte gewenst, dikke kus, Bertine

  • 06 Maart 2010 - 19:10

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Op deze manier hou je de spanning, de spirit e.d. er wel in. Trouwens na al dat eten en drinken is het wel goed om de fiets te pakken want anders ......groeten Rosalien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 26919

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: