Blauw oog.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Blauw oog.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Blauw oog..

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

28 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag verhuist.. Een hele vooruitgang op de ratten en muizen na.. Huiseigenaar heeft namelijk allemaal vogels en papegaaien, en die ratten vinden hun vogelvoer heerlijk! Heb ze gelukkig nog niet in huis gezien.. wel een klein salamandertje op m'n kamer.. maar die schijnen geluk te brengen :)
Donderdag verhuis ik weer, naar een nieuwe kamer, zodat ik in hetzelfde appartement als Yvonne zit en een kamer met ramen heb. Die kamer is wel kleiner.. maar veel meer dan een bed en een kast heb je ook niet nodig. En een raam is wel erg fijn! En ook dat we dezelfde keuken enzo dan gebruiken..!

Vrijdag ook een fiets gekocht waarmee ik zaterdag naar de training ben gefietst. Eerst de meiden getraind, hadden ze me donderdag gevraagd! Was wel erg leuk, ze vonden het een erg fijne training, hadden eindelijk het gevoel dat ze weer wat deden zeg maar.. Dus dat ga ik er voortaan ook nog maar bij doen! En toen zelf lekker getraind.. Heb nu m'n eerste blauwe oog van een antiliaan.. Mocht hem na de training nog wel terugslaan.. maarja heb t aanbod toch maar geweigerd.
Yvonne ging ook op de fiets naar haar training maar had minder succes. Ze moest nog een heel eind verder, en daar waren de wegen echt slecht..! Gevolg: een lekke band, een antiliaan die haar band plakt d.m.v. een touwtje.. te laat op de training en een lift naar huis!

Hierna gingen we naar een groot feest op Port Marie van wereldstage. Onze oude huisgenoten waren hier al, en t scheen al erg gezellig te zijn.. Na een eind rijden gooi ik de deur van de auto dicht.. denk ik K*T.. de sleutel er nog in.. (Onze deur wil niet dicht met de sleutel.. vandaar dat je hem sneller vergeet..)
Nou op dat moment hadden we vier opties:
- een steen pakken en later zeggen dat er is ingebroken..
- autoeigenaar bellen of ze even langs wilde komen.. wel 40 km verderop.. meer dan half uur rijden..
- roadservice bellen, die heeft hem laatst open gemaakt toen Jolien de sleutel er in had laten zitten.. Maar kost wel weer 57 gulden, en misschien nu nog meer omdat we zover weg zitten.. En natuurlijk zouden we ook erg lang moeten wachten..
- vragen of er bij t feest iemand toevallig iets heeft om hem open te maken..

Eerst dus maar optie 4 geprobeerd.. Yvonne is iemand gaan zoeken en ik bleef onze auto bewaken.. Kwamen er 3 jongens aan die me probeerden te helpen.. en kort daarna ook Yvonne met 2 kerels met een breinaald.. na 10 minuten peuteren was de deur open en was Jessie helemaal blij! Iedereen maar even getrakteerd op een biertje na deze stomme actie! En uiteindelijk een hele leuke avond gehad! Die jongens woonden daar ergens in de buurt dus uiteindelijk hadden we daar nog een gezellige afterparty en heeft deze stomme actie dus uiteindelijk wel een erg gezellige avond opgeleverd..!






  • 01 Maart 2010 - 18:59

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Nou ja, beter een blauw oog dan wat anders. Misschien is het verstandig dat je moeder binnenkort een haaknaald voor je meeneemt, je weet maar nooit.
    Geniet ze en groetjes Rosalien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 26925

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: