Geen bericht is goed bericht?! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Geen bericht is goed bericht?! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Geen bericht is goed bericht?!

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

25 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Geen bericht is goed bericht geldt blijkbaar niet. Nadat ik verscheidene mailtjes en een telefoontje heb gekregen dat ik dringend weer een nieuw berichtje moest plaatsen, laat ik jullie toch maar even weten dat alles goed met me gaat!

14 Februari was hier de grote carnavalsparade! Wat een feest! Iedereen in de optocht was weer ontzettend mooi gekleed, heerlijke muziek en deze keer goed voorbereid met onze eigen stoelen en koelboxen met bier en ijs :) Resultaat zijn prachtige foto’s en wat tips voor de optocht in Nederland.
- Neem je eigen drankwagen mee met een aantal botteliers en regel eventueel ook wat lekkers te eten
- Laat gewoon een toiletwagen meerijden, of bouw er 1 in je wagen
- Kijk naar m’n foto’s op Flickr, hoe je nu echt mensen mooi aankleed!

In het geval er wat met mijn tips wordt gedaan vier ik volgend jaar weer carnaval in Nederland, en anders weet ik het zo net nog niet ;-) Dat zonnetje bevalt me ook wel! Gelukkig was er 1 vereniging uit Limburg net zo slim als ik, om het dit jaar maar een keer in Curacao te vieren.. ;-) Zodat ze in elk geval gewoon mee konden doen, ondanks er in Limburg teveel sneeuw lag..!!

Fleur, m’n stagebegeleider is 2 weken geleden vertrokken naar Nederland voor haar vakantie. Ze heeft me dus binnen 1,5 week zoveel mogelijk ingewerkt, en me daarna veel succes gewenst en vertrokken.. Gelukkig is het me uiteindelijk allemaal aardig gelukt in mn 1tje! Ook is er een nieuwe lading interns aangekomen, voor het helpen bij de therapie! Dit is wel leuk, zij zijn ook allemaal nieuw, dus maak je wat makkelijker contact! Ook heb ik vandaag even gevraagd bij de foto en video afdeling of ze wel eens wat moeten ontwerpen, en of ik daar eventueel misschien niet af en toe aan mee kan werken! Ze gaan er zeker over nadenken, en we gaan het even overleggen als Fleur terug is..! Misschien dat ik hier dus toch nog wat studiegerelateerde dingen kan doen!

Afgelopen weekend ben ik naar de Aloë Vera Plantage geweest en heb ik een lotion gekocht die hopelijk mijn wondjes van de muggenbulten snel laat verdwijnen..! Nog maar even afwachten hoe goed het werkt! Ook heb ik zaterdagmiddag weer getraind. We hadden drie teams en speelden wedstrijdje tegen elkaar. Telkens na 2 doelpunten voor het ene team, moest het andere team wisselen. In deze 2 uur ben ik zo erg verkleurd, zowel rood als bruin, dat je het zwempak nu nog steeds in m’n rug ziet staan… Maar het was wel weer een erg leuke training!

Het kijken van televisie zit er voor mij op dit eiland niet in. Natuurlijk wilde ik wel weten hoe Sven zijn 10 km ervan afbracht.. dus keek ik live op internet naar zijn tussentijden, helaas zonder enig beeldmateriaal.. En zo dacht ik dus ook dat Sven gewoon goud had gehaald! Viel me wel op dat de tijd 1 keer doorliep in plaats van dat er een tussentijd getoond werd, maar ik dacht dat is gewoon een fout van het internet. Hierna stond hij ook gewoon bovenaan in het klassement.. dus Jessie blij totdat ze naar volkskrant.nl surfte en zag dat Sven helaas gediskwalificeerd was! Wat zonde!

Naast het schaatsen ben ik natuurlijk ook op de hoogte van de val van het kabinet..! Wat een drama weer! Nu moet ik maar gaan regelen dat ik hier vanuit Curacao kan gaan stemmen, want alles behalve meneertje Wilders aan de macht!

Morgen is het zo ver, Jessie gaat samen met Yvonne verhuizen naar de Anasaweg en Jolien verlaat ons.. ze gaat naar de Nieuwestraat. Ik kom hierdoor veel centraler op Curacao te wonen. Ik ben van plan dit weekend een fiets te kopen, zodat ik op de fiets naar stage toe kan! (2 km). Ook zitten we dan dus lekker dicht bij Mambo en ook een stuk dichter bij Punda! Mireille, ons nieuwe huisgenootje, verhuist ook met ons mee, maar komt een weekje later! We kunnen dan waarschijnlijk ook de auto met z’n drieën blijven delen, wat natuurlijk weer scheelt in de kosten! Waarom ik verhuis:
- Er wonen antilianen in onze huidige woning, die ons beschuldigen van dingen die we niet doen (bijv. dat we de afwas niet hebben gedaan, we de honden trappen etc. en ze zeggen het op een dreigende manier, gewoon niet prettig).
- Er wonen dus ook honden in de woning, deze springen tegen je op met hun vieze poten, en poepen ook de hele tuin onder. Deze poep wordt niet of weinig opgeruimd, waardoor je dankzij de stank niet lekker buiten kunt zitten
- Er werd ons verteld dat er een gastenverblijf bij de woning zou zijn, echter vind de huurbaas het heel normaal om in een gastenverblijf permanent te laten verblijven, oftewel wonen.
- We wonen van alles ver weg, wat ontzettend veel benzine kost, en er is gewoon niks te beleven in onze wijk.
- Bijna alle leuke mensen die er nu wonen, vertrekken ook, dus voor de gezelligheid hoef je er ook niet te blijven
- Het internet is er zo traag dat ik nog maar 1 keer fatsoenlijk heb kunnen skypen, en ik de laatste tijd niet eens meer op het internet kom!

Kortom, genoeg redenen om te vertrekken. Onze nieuwe woning bestaat uit zo’n 5 appartementen met 4 kamers. 1 kamer heeft z’n eigen douche en toilet. Dus je deelt met z’n drieën de badkamer en een keuken. Er wonen alleen maar studenten, het internet is er goed, en er is wekelijks een schoonmaakster voor de gezamenlijke ruimtes en die brengt dan ook je beddengoed naar de wasserette en terug en we wonen overal dus een stuk dichter bij. Ook krijg ik een grotere kamer met een tweepersoonsbed. Kortom, genoeg positieve redenen om hier te gaan wonen! Ik heb er helemaal zin in!

  • 26 Februari 2010 - 18:39

    Yvonne:

    Leuk weer eens wat van je te kunnen lezen. Natuurlijk geen bericht --- etc maar toch!
    We vinden het gewoon te leuk om te horen hoe het met je gaat.

    Hopelijk bevalt je nieuwe woning straks helemaal. We horen het wel weer.

    Veel plezier!

    Groetjes,
    Yvonne.

  • 26 Februari 2010 - 20:00

    Rosalien:

    Hallo Jessie,
    Wat fijn en goed om weer eens wat van jou te horen. Je schrijft zo boeiend, iedere keer weer een plezier om je belevenissen te lezen.
    Hopelijk kun je aan je opdracht voldoen waarom je naar Curacao bent gegaan. In ieder geval verloopt de rest tot nu toe goed. Lieve groeten Rosalien

  • 27 Februari 2010 - 13:32

    Nanda:

    He Jessie!
    Hopelijk bevalt het jullie nu iets beter in jullie nieuwe onderkomen!Erg leuk om je belevenissen te lezen! Mooie foto's ook, bijzonder hoor om met de dolfijnen te zwemmen.
    Succes er mee!
    Groeten uit Ootmarsum,
    Nanda

  • 28 Februari 2010 - 20:35

    Wen:

    Heeee chicka!!

    Pff, moest maar even snel weer berichten van jou lezen, na een week wintersport in oostenrijk!!

    Wat een belevenissen weer, geef jou groot gelijk dat je gaat verhuizen, sommige mensen zijn gewoon niet te vertrouwen!!

    De dames hebben gisteren gewonnen van Orca 1, 3-2, dus dat hebben ze mooi gedaan!!

    Nou, wat is mooier, carnaval in Oldenzaal, of carnaval in Curacao??

    Geniet van de zon!!
    Wij zitten in heerlijke regen...

    Liefs Wen

  • 01 Maart 2010 - 18:36

    José:

    hey Jessie.

    Leuk om te lezen dat alles goed met je gaat.Volgens ons kom je dadelijk nog tijd tekort.
    Ontzettend gaaf dat je al zo veel verschillende dingen hebt beleefd; zwemmen met dolfijnen, carnaval, waterpolo, auto's die niet meer open willen, verhuizen etc. We zijn net terug vanuit Oostenrijk en daar was het ook geweldig, supersneeuw en fantastisch weer. Dit jaar zonder botbreuken en/of spierscheuringen. Sterre heeft m.i.v. 1 maart een nieuwe baan.
    Ze is begonnen als zelfstandig ondernemer bij Koopman mode in het Fashion café. Ze heeft er erg veel zin in.
    Heel veel groetjes van ons allen. Liefs Hans José, Luuk en Sterre.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 26923

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: