De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

27 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Gisterochtend vroeg om 10 over half 5 vertrokken. Eerst samen met Marwin m'n moeder opgehaald in Ootmarsum en daarna door naar Schiphol. We konden aardig goed doorrijden en we waren dan ook ruim van te voren aanwezig. Na het inchecken van m'n bagage (gelukkig nog net onder de 25 kg (24,9)) hebben we eerst wat koffie gedronken, waarbij Jolien haar al snel aan ons gezelschap toevoegde en later volgden ook Jony en Yvonne met haar ouders.

Om kwart over 8 werd het tijd om afscheid te gaan nemen. Dit was natuurlijk niet heel erg makkelijk, maar het hoort erbij..(en zoals Andrea zegt: Afscheid nemen bestaat niet!)

Eenmaal bij het vliegtuig aangekomen stond er een gigantische rij voor het inchecken. Een lieve man van KLM adviseerde ons om eerst maar eens een half uurtje te gaan zitten. Dit hebben we toen ook maar gedaan, omdat het zonde is om zo lang in de rij te moeten wachten.
Drie kwartier later zijn wij ook maar eens in de rij gaan staan en konden we gelukkig zonder enige problemen doorlopen. Eenmaal in het vliegtuig duurde t nog even voordat we vertrokken. Er had iemand namelijk wel z’n bagage ingecheckt, maar die zat uiteindelijk niet in t vliegtuig, waardoor zijn bagage weer uit het vliegtuig moest worden gehaald.

In t vliegtuig zaten we met z’n drieën naast elkaar. Naast me zat een vrouw uit Leiden. Zij had 20 jaar in Curaçao gewoond, en kon me van allerlei tips voorzien. Ze maakte sieraden die ze graag bij Purdey, een kledingwinkel, wil verkopen, omdat het volgens haar zo goed bij die kleding past. Laat nou net de man links van mij, die eigenaar zijn van de winkels van Purdey en Duthler. Erg grappig dus. Om dit te vieren zijn we maar aan de rode wijn gegaan =) Dus ik had erg gezellige buren in t vliegtuig en daarnaast heb ik nog twee mooie films kunnen kijken waaronder Komt een vrouw bij de dokter. Ook werden we van erg veel eten voorzien en verliep de vlucht verder eigenlijk wel prima.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Curaçao werden we al opgewacht door onze huiseigenaresse. Tevens ook door iemand van ’t UDC die ons alvast van een SIM-kaart voorzag. We werden met de auto naar ons huis gebracht. Hier konden we tussen een aantal kamers kiezen. Ik heb gekozen voor een kleine kamer van zo’n 6 vierkante meter. Er staat een bed en een kast in, dus alles wat ik nodig heb past er prima in! Ik heb m’n klamboe opgehangen en al m’n kleren in de kast gestopt. Hierna zijn we nog even naar de supermarkt gegaan en hebben we patat met kip gehaald bij de Chinees. Daarna even lekker onder de koude douche gestaan en heerlijk geslapen in m’n nieuwe bedje. Vandaag eigenlijk nog vrij weinig gedaan. We gaan nu een auto regelen zodat we morgen om 9 uur op de universiteit kunnen zijn!

Nou dat was het even kort omdat we vandaag dus van alles willen regelen. Ik wil dus vooral even laten weten dat ik goed ben aangekomen!

  • 27 Januari 2010 - 16:58

    Ives:

    Ah, Yamilia, oppassen daarmee :) Maargoed, have fun daar!

  • 27 Januari 2010 - 18:46

    Wen:

    Nou, goed overgekomen dus!!:D

    Succes morgen op de uni!!!

    Liefs Wen xx

  • 29 Januari 2010 - 17:52

    Rosalien:

    Jessie,
    Ik heb natuurlijk jouw mailadres via Loes.
    Wat geweldig dat alles tot nu toe zo goed is verlopen. Ervaar, geniet....en pas goed op jezelf. Lieve groeten Rosalien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 26918

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: