Auto & Stageplek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Auto & Stageplek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Auto & Stageplek

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

28 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Gister wilden we een auto gaan regelen. Hiervoor zijn we eerst een beetje op het internet gaan zoeken. Ives gaf ons de marktplaats van Curaçao, en hier stonden aardig wat auto's op. Jolien had iemand gebeld, en haar auto is vanaf zondag beschikbaar voor 750 gulden per maand. Dit sprak ons erg aan, echter hadden we sowieso voor de eerste dagen een auto nodig. Hiervoor besloten we om naar Hertz te gaan. Om hier te komen zouden we met de bus moeten.. Dus wij liepen naar de bushalte en vroegen aan een paar mensen of de bus die daar kwam de goede kant opging. Er staat hier namelijk geen informatie bij een bushalte.. De mensen vertelden dat ze zelf ook een auto hadden gehuurd en gaven ons een nr. van het bedrijf. Jolien belde er naar toe, maar na een tijdje hingen ze opeens op. Daarom besloten we maar naar de goede bushalte te lopen en naar Hertz te gaan. Omdat we al een tijdje aan het wachten waren, en er opeens een taxi aankwam, besloten we deze aan te houden. Met de taxi zijn we afgezet bij Hertz. Hier aangekomen bleek dat we als stagiaire alleen maar goedkoop per maand konden huren, en voor een paar dagen was het ontzettend duur. Daarom besloten we nog maar een keer het telefoonnummer te bellen. De verhuurder vertelde dat de vorige keer dat we belden zijn batterij leeg was. We konden een auto huren, echter was er pas vanaf 4 uur (het was 3 uur) 1 beschikbaar. We konden het zo regelen dat we bij Hertz werden opgehaald. Hertz bevond zich vlakbij het vliegveld, en tegenover Hertz bevond zich een hotel. Hier hebben we het bier van Curaçao uitgeprobeerd: Polar Beer. Een erg lekker wit biertje. Rond half 5 werden we opgehaald, en moesten we 11,03 betalen. We hadden echter alleen 10 gulden of 50 gulden. En de vrouw had geen wisselgeld. Toen betaalde de man die ons ophaalde heel lief de 1,03 erbij! Daarna zijn we eerst langs de pinautomaat gereden omdat we anders de auto nooit zouden kunnen betalen. Hierna gingen we naar het autoverhuurbedrijf wat zich bevond in een kapsalon! We kregen hier een witte KIA picanto tot onze beschikking. Hij was erg nieuw, er was nog maar 154 km mee gereden en het plastic zat nog over de stoeltjes! Tot en met maandag is dit dus onze auto, en vanaf zondag krijgen we als het goed is een KIA rio in bruikleen.

Gisteravond hebben we wat gegeten bij de Gouveneur, samen met een vriendin van Jolien. Grappig is dat de vrouw naast me in het vliegtuig dit restaurant ook al had aangeraden. We hebben er dan ook heerlijk gegeten. Eerst een heerlijke cocktail en daarna een visstoofpotje! Om hier te komen moesten we over de wel bekende pondjesbrug (Emmabrug) heen lopen. Op de terugweg ging er echter vlak nadat we erop liepen een bel af. Dit betekende dat je keihard naar de overkant moest rennen omdat je anders weer terug kan lopen, aangezien de brug soms open ging voor grote boten. We hadden geen 5 seconde later aan de overkant moeten zijn, maar we waren gelukkig op tijd!

Vandaag moesten we naar de universiteit. Op onze kaart stond een universiteit aangegeven. Omdat we de weg nog niet goed kennen besloten we om lekker optijd weg te gaan. Aangekomen bij de universiteit kwam het ons totaal niet bekend voor. We vroegen aan een paar mensen waar we naar toe moesten, maar niemand wist eigenlijk het antwoord. Uiteindelijk wist iemand ons te vertellen dat we bij de verkeerde universiteit waren! Namelijk de universiteit van de Nederlandse Antillen, en wij moesten naar het UDC.. Dus wij om 10 voor 9 weer in de auto en helemaal naar de andere kant van Willemstad. Een half uur later kwamen we gelukkig wel op de goede plek aan, en konden ze gelukkig wel lachen om onze stomme actie! Op de universiteit hebben we allerlei informatie gekregen. Zo heb ik te horen gekregen dat ik inderdaad bij het Dolfijnen Therapie Centrum stage ga lopen. Morgen moet ik er om 10 uur zijn voor de eerste kennismaking, en dan hoor ik meer. Wel weet ik dat ik er veel Duits moet praten en veel met kinderen moet werken. En ik mag waarschijnlijk gewoon m'n slippers aan, HEERLIJK!

Nou dat was het voorlopig weer even!

  • 28 Januari 2010 - 23:05

    Anne:

    Hey!!

    Wat ben je er toch ook 1!:P Verkeerde uni, haha.. Maar wat ontzettend leuk, bij de dolfijnen stage lopen! Leuk joh!

    Kussss...

  • 29 Januari 2010 - 10:55

    José:

    Geweldig Jessie, dat je stage mag lopen bij de dolfijnen. Nu je de beschikking hebt over een auto raad ik je aan "mambo beach" eens te bezoeken, the place to be voor jonge mensen.
    Heerlijk relaxen daar aan het strand in mega grote stoelen, voortreffelijk eten en een supergave discotheek.
    groetjes van ons allen. Hans, José, Luuk en Sterre.

  • 29 Januari 2010 - 11:44

    Jessie:

    José! Mambo Beach staat in de planning voor vanavond! Er is bij Wet & Wild (ernaast) op vrijdag van half 6 tot 7 Happy Hour. Ik ben benieuwd! Zo eerst naar t dolfijnencentrum! :D

    En Anne.. tja wat zijn we er ook 3 ;) Niemand had t door.. maar eigenlijk wel stom van mij, want Ives had de universiteit al laten zien op de kaart en dacht al dat hij eigenlijk ergens anders zat.. Maar onze universiteit stond niet op onze kaart.. dus vandaar deze domme fout.. hihi :)

  • 29 Januari 2010 - 12:31

    Andrea:

    Heeey Jessie James!!

    Leuk om je verhalen te lezen! Vet, op je slippers stage lopen, LUXE! Hier gaat het prima.. je wordt wel gemist!!

    Heel veel plezier!!

    Dikke Kus

    Ps. Afscheid bestaat idd niet!! haha

  • 29 Januari 2010 - 14:52

    Ronald:

    He Jessie, nogmaals ontzettend veel plezier daar en ik zou je de uitslag van aankomende zondag mailen. gr Ronald

  • 30 Januari 2010 - 08:56

    Dennis:

    Hoi nichtje, ik wil je heel veel plezier wensen en natuurlijk veel succes. Heb me uiteraard aangemeld voor de emailservice, zodat ik je kan volgen. Stage in Curaçao wat gaaf! Succes! Groeten Eline en Dennis

  • 30 Januari 2010 - 20:42

    Hans Jurgen Oortmann:

    Hoi Jessie,

    gaaf zeg. Ook de stage lijkt mij wel heel erg interessant. Moet je dan naast de kinderen ook echt met dolfijnen werken ?
    Wat een temperatuur zeg. Hier vriest het licht en blijft het maar sneeuwen.
    Veel plezier de komende maanden.

    gr.

    Hans-Jurgen

  • 21 Februari 2010 - 13:47

    Amanda:

    Hoi Jessie,
    Via via ben ik terecht gekomen op jouw waarbenjij.nu en ik zag dat jij stage gaat lopen bij een dolfijnen centrum. Aangezien ik van plan ben in september naar Curacao te gaan en zo'n stage me ook onwijs gaaf lijkt, vroeg ik me af hoe je aan deze stageplek gekomen bent. Zelf geregeld of via een stagebureau? Hoop dat je me antwoord kunt/wilt geven!

    Groetjes, Amanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 26922

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: