Oudejaarsavond - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu Oudejaarsavond - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Jessie Heerink - WaarBenJij.nu

Oudejaarsavond

Door: Jessie Heerink

Blijf op de hoogte en volg Jessie

31 December 2009 | Nederland, Ootmarsum

Zittend in de woonkamer bij m'n ouders terwijl er buiten een dik pak sneeuw is neergedaald besluit ik mijn waarbenjij.nu aan te maken. Waarom? Omdat ik tijdens deze koude dagen steeds meer verlang naar 26 januari, de dag dat ik ga beginnen met de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie).

Deze minor houdt in dat ik vijf maanden verblijf op het altijd zonnige Curaçao, een Caribisch paradijs met parelwitte stranden, een azuurblauwe zee en wuivende palmbomen.

Tijdens deze minor is het echter ook de bedoeling dat ik vier dagen stage ga lopen bij een bedrijf. Hierbij moet ik voornamelijk organisatorische werkzaamheden verrichten en de bedrijfsprocessen analyseren. Daarnaast moet ik 1 dag in de week studeren op de Dutch Carribean University.

Bij welk bedrijf ik mijn steentje bij mag dragen is nog de grote vraag, dit hoor ik pas in Curaçao. Maar ik heb het volste vertrouwen in het motto van de minor: 'niets is zeker, alles komt goed!'.

De reden waarom ik deze minor ga volgen is dat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en te werken in een andere cultuur.

Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook vijf geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

  • 31 December 2009 - 22:51

    Loes:

    Nou je begrijpt natuurlijk wel, dat ik me al gelijk heb aangemeld.
    Ik wil er zoveel mogelijk van meekrijgen. Heeeeel veel succes en plezier en een fijne tijd toegewenst. Geniet ervan. Pa en ik zullen je wel missen.

  • 02 Januari 2010 - 10:18

    Jolien:

    Woehoe!!!!!!!! Nog 24 dagen! Ik krijg nu permanente reiskriebels! Kus!

  • 02 Januari 2010 - 20:34

    Yvonne:

    Je snapt dat jij dus alle verhalen bij gaat houden? Ik ga namelijk geen blog bijhouden :P

  • 24 Januari 2010 - 20:24

    Wendy:

    Oeeeeeh, nog 2 dagen!!!

    Ik ga je volgen, zeker weten!

    Veel plezier!!

    Liefs Wen

  • 25 Januari 2010 - 14:17

    Elles:

    Heeel veel plezier gewenst! Leuk afscheidsfeestje gehad? Heb je mn kaartje gekregen? Goeie reis!

    Liefs

  • 27 Januari 2010 - 11:49

    José:

    Hey Jessie,
    We gaan je zeker volgen en wensen je enorm veel plezier. Het is een fantastisch eiland. Tot over 150 dagen. Groetjes van ons allen. Hans, José Luuk en Sterre.

  • 27 Januari 2010 - 14:07

    Anne:

    Hey meid!

    Ah, gelukkig je bent goed aangekomen! Het huis mist je al hoor!:P En ik natuurlijk ook! We gaan snel een xtje skypen!

    Veel plezier daar en niet verbranden he!;) :P

    kusss

  • 27 Januari 2010 - 15:55

    Eline:

    Wat spannend zeg! Ik heb begrepen dat je nu aangekomen bent.

    Lijkt me leuke werkzaamheden die je gaat verrichten!
    Veel succes en plezier en ik ga je in de gaten houden! ;-)

    Groetjes,
    Eline

  • 01 Februari 2010 - 14:32

    Jan En Siny Heerink:

    Hoi Jessie,
    Met veel belangstelling volgen we jouw fantastische stage op dat schitterende eiland. Veel succes en je hebt het daar ongetwijfeld dol-fijn. Groeten en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ootmarsum

Jessie

Voor de minor IMEO (Internationaal Management, Economie en Organisatie) ga ik vijf maanden naar Curaçao. Het is de bedoeling dat ik hier 4 dagen in de week stage ga lopen bij een bedrijf en 1 dag in de week naar de universiteit. Op de universiteit ben ik met verplichte opdrachten bezig en heb ik af en toe tentamens over de te leren stof. Ik wil graag naar Curaçao omdat ik het een super grote uitdaging vind om een keer vijf maanden totaal iets anders te doen. Ook lijkt het me erg leerzaam om te wonen en werken in een andere cultuur. Natuurlijk ga ik ook naar Curaçao voor het mooie weer! Ik heb het geluk dat ik niet helemaal in m'n eentje naar Curacao hoef. Ik ga namelijk samen met twee geweldige reisgenoten, namelijk Jolien & Yvonne. Samen met hen heb ik het bestuur '07/'08 van studievereniging LiNK gevormd. We hebben al een geweldig bestuursjaar achter de rug, en ik weet zeker dat we ook 5 geweldige maanden in Curaçao gaan beleven!

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 26925

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 27 Juni 2010

IMEO Minor @ Curacao

Landen bezocht: